• Wiadomości, aktualności, ciekawostki

• Prezentacja projektu Justyny Witon na sesji Rady Miejskiej

• Justyna Witon z kl. 7c otrzymała stypendium marszałka województwa mazowieckiego,  w ramach projektu Mazowiecki program stypendialny dla uczniów szczególnie uzdolnionych – najlepsza inwestycja w człowieka, w roku szkolnym 2021/2022.  Pieniądze, które otrzymała musiały być przeznaczone  na realizację indywidualnego  planu  rozwoju edukacyjnego uczennicy.  Zaplanowany do realizacji projekt edukacyjny musiał mieć charakter badawczy i dotyczyć przedmiotów wiodących zgodnych z zadeklarowanym kierunkiem rozwoju edukacyjnego uczennicy. Problematyka projektu musiała  uwzględniać  zainteresowania uczennicy, jej potrzeby i możliwości. Badawczy charakter projektu polegał  m.in. na zbieraniu, analizowaniu i selekcjonowaniu informacji na temat wybranego problemu oraz poszukiwanie możliwości jego rozwiązania.  Justyna pod kierunkiem K. Raczyńskiej vel Wasiluk realizowała przez cały rok szkolny 2021/2022 projekt „Ekokosmetyki sposobem dbania o ciało, środowisko i gospodarstwo domowe”. Ostatnim punktem przedsięwzięcia było wystąpienie uczennicy na sesji Rady Miejskiej i przedstawienie problematyki  ekokosmetyków.  Justyna zaprentowała  zebranym prezentację obrazującą powyższą tematykę oraz pokazała kosmetyki, które wykonała podczas warsztatów w Warszawie.  Zebrani   wysłuchali prelekcji uczennicy i wiele osób zainteresowało się ww. tematyką.  Pan Burmistrz Arkadiusz Czyżewski  wręczył Justynie nagrodę książkową.  Następnie każdy z zebranych otrzymał przepiękne mydełka glicerynowe wykonane  własnoręcznie przez uczennicę. Po czym pan redaktor z Tygodnika Siedleckiego powiedział, że nie może przepuścić takiej okazji i poprosił  o wywiad. Przed uczennicą i opiekunką ostatnie zadanie, czyli  napisanie sprawozdania i  wykonanie prezentacji  końcowej z przebiegu projektu.

opiekun Krystyna Raczyńska vel Wasiluk

• Piknik integracyjny kl. I a i I b w posiadłości Państwa Gójskich – 22 czerwca 2022 r.

• W środę 22 czerwca uczniowie klasy I a i I b z p. Elżbietą Kalisz, p. Katarzyną Pawlikowską i p. Elżbietą Styś pojechały na piknik integracyjny do posiadłości Państwa Gójskich w Rososzy, niedaleko Kotunia.

Mieliśmy obawy, czy dopisze pogoda, bo dni poprzednie były zimne i deszczowe. Jednak rano przywitało nas piękne słońce. Gdy dojechaliśmy na miejsce otwieraliśmy oczy ze zdumienia, bo na posesji rozstawiane były kolorowe dmuchańce, z których jeden był ogromną kolorową, na kilka metrów zjeżdżalnią, drugi natomiast to dmuchańce kule, do skakania. Dzieci wspinały się i szczęśliwe zjeżdżały bez końca, albo rzucały się na ogromne kule, by pokonać je i nie spaść. Oczywiście nad ich bezpieczeństwem czuwali przez cały czas panowie z obsługi.

To jednak nie był koniec niespodzianek. Kolejną było pojawienie się pani animatorki i jej asystentek.  I zaczęło się… Pani animatorka zaprosiła naszych pierwszaków do wspólnej zabawy, oferując malowanie twarzy, tatuaże, zaplatanie kolorowych wstążek w warkoczyki u dziewczynek oraz co najważniejsze świetne zabawy ruchowe przy muzyce i nie tylko.  Odbyła się więc rywalizacja w skakaniu w podwójnych workach, przelewaniu wody nad głowami dzieci, zapinaniu na ubraniach spinaczy, przeciąganiu liny, wyścigu z jajkami. Pełno emocji przyniosły zabawy z chustą animacyjną i układanie układu choreograficznego przez dziewczynki do znanej piosenki. I oczywiście taniec… Po każdej konkurencji w nagrodę dzieci mogły sobie pomalować głowę różnymi kolorami farb. Wyobrażacie sobie jak wyglądały nasze pociechy i jak wśród nas było kolorowo pod koniec dnia. Jeśli ktoś opadł z sił i był spragniony czekało na niego picie i mnóstwo pysznych smakołyków, przygotowanych przez mamę Frania - panią Kasię. Nie lada atrakcją była dla dzieci czekoladowa fontanna. Można było także w ramach odpoczynku pograć w piłkarzyki, bilard lub pobujać się w fotelu.

Jak na piknik przystało nie mogło zabraknąć pysznych kiełbasek z ogniska, przygotowanych prze gospodarza – pana Pawła.

Wrażeń było tak dużo, że niektórzy uczniowie nie chcieli odjeżdżać.  To był wspaniały dzień, pełen szczęścia, radości i zabawy. Wrażenia z pobytu u Franka i Jego Rodziców na długo pozostaną w pamięci dzieci, bo wszyscy jednomyślnie stwierdzili, że było wspaniale. Chcemy bardzo serdecznie podziękować Państwu Katarzynie i Pawłowi Gójskim za wspaniały dzień, super atmosferę, wyborne jedzenie i niezapomniane przeżycia.  Dziękujemy za gościnę i za to, że okazaliście wiele serca całej naszej, rozbrykanej gromadce z I a i I b.

Katarzyna Pawlikowska

• Integracyjne ognisko klas Ic, IIa, IIb, IIc - 22.06.2022r.

• 22 czerwca uczniowie klas drugich i klasy pierwszej wybrali się do Chrościc na integracyjne ognisko. Dzięki gościnności pani Izy i pani Moniki mogli spędzić kilka godzin wśród zieleni drzew. Oczywiście nie zabrakło gier i zabaw na świeżym powietrzu.

Magdalena Gójska- Gogol

• Uroczyste zakończenie roku szkolnego

• Uroczyste zakończenie roku szkolnego 2021/2022 odbędzie się w dwóch turach. O godzinie 9.00 na hali spotykają się klasy 0 - V, zaś o godz. 11.00 nastąpi zakończenie roku klas VI - VIII.

O godzinie 8.00 ksiądz proboszcz zaprasza na Mszę Świętą na zakończenie roku szkolno-katechetycznego.

• A może nad morze?

• 13 czerwca redaktorzy szkolnej gazetki „Tornister”, przedstawiciele Samorządu Uczniowskiego i opiekunki powyższych organizacji szkolnych wybrali się na wspólny, integracyjny wyjazd do Trójmiasta.

Pierwszego dnia młodzi dziennikarze udali się do lokalnej Redakcji Gazety Wyborczej w Trójmieście. Spotkanie z uczniami przeprowadził sam redaktor naczelny Grzegorz Kubicki. Młodzi dziennikarze mogli szczerze porozmawiać o zawodzie, jego plusach i minusach. W tym samym czasie Samorząd Uczniowski mając czas wolny odpoczywał po podróży na Głównym Mieście.

Właśnie spod Fontanny Neptuna już wszyscy razem wyruszyliśmy na spacer z przewodnikiem gdańskimi, malowniczymi uliczkami. Historię miasta poznaliśmy spacerując ulicą Długą, następnie Długim Targiem i Ulicą Mariacką. Spacer zakończyliśmy nad Motławą.

Po udaniu się do miejsca noclegowego, zjedzeniu obiadokolacji i zakwaterowaniu wybraliśmy się na Plażę Stogi. Spacerując wzdłuż brzegu, podziwialiśmy  piękny zachód słońca.

Drugi dzień rozpoczęliśmy od Westerplatte – miejsca obrony we wrześniu 1939 roku. Następnie udaliśmy się do Gdyni gdzie zwiedziliśmy Dar Pomorza. Trójmasztowy żaglowiec zbudowany w 1909 roku. Do lat 80 XX wieku służył Polskiej Marynarce Handlowej jako jednostka szkoleniowa dla studentów Szkoły Morskiej. Z Gdyni wybraliśmy się do Sopotu. W najbardziej znanym kurorcie nadmorskim spędziliśmy większość czasu. Wysłuchaliśmy historii miasta, następnie udaliśmy się na spacer po Molo Sopockim. Nie zabrakło również wyjścia na lody i czasu wolnego na Monciaku – sopockim deptaku. Wieczór również spędziliśmy na Plaży Stogi.

Trzeci dzień to ponownie Gdańsk i jego niepowtarzalny urok. Spacerując brzegiem Motławy udaliśmy się do koła widokowego AmberSky, skąd podziwialiśmy widok na Główne Miasto, Stare Miasto, nadbrzeże i cały Gdańsk. Następnie wybraliśmy się pod Budynek Poczty Polskiej, gdzie przy pomniku Obrońców Poczty Polskiej przewodnik kontynuował wątek historyczny obrony Polski we wrześniu 1939 roku. Stamtąd przeszliśmy do Kościoła Św. Brigidy, gdzie mogliśmy zobaczyć Bursztynowy Ołtarz. Ostatnim punktem było zwiedzanie Muzeum Bursztynu.

Po Trójmieście oprowadzał nas pan Marek Formela pasjonat nie tylko historii, ale również wielu innych dziedzin, który niezwykle interesująco w ciągu trzech dni przedstawił różnorodność i wyjątkowość Gdańska, Gdyni i Sopotu.

Pełni wrażeń wróciliśmy do domów. 😊

Magdalena Gójska- Gogol

• Zawody Algorytmiczne CMI 28-29.05.2022

• Nowa galeria Zawody Algorytmiczne CMI 28-29.05.2022 została dodana do albumu fotograficznego

Finał zawodów algorytmicznych na Politechnice Łódzkiej

W dniach 28 – 29 maja 2022 r. na Politechnice Łódzkiej odbył się Finał Zawodów Algorytmicznych organizowanych w ramach projektu Centrum Mistrzostwa Informatycznego. Naszą szkołę reprezentował trzyosobowy zespół w składzie: Zofia Kurowska kl. 8C, Karol Lewicki kl. 8C oraz Damian Araźny kl. 8A. Zawody odbywały się w sobotę i niedzielę. Pociągiem wybraliśmy się do stolicy, a później do Łodzi Fabrycznej. Po rejestracji uczestników, odbyła się I część konkurencji. Po jej zakończeniu nastąpiło wręczenie dyplomów i nagród za etap regionalny – I miejsce na Politechnice Warszawskiej. Pełni wrażeń udaliśmy się na krótki odpoczynek i smaczną kolację do hotelu. Po krótkiej chwili wytchnienia, uczestnicy mieli możliwość, zwiedzania  z przewodnikiem najbardziej znanej w Łodzi ulicy Piotrkowskiej. W niedzielę odbyła się II część konkurencji. Oczekując na wyniki, spotkaliśmy się z przewodnikiem, który oprowadził nas po kampusie Politechniki Łódzkiej. Po spacerze zjedliśmy lunch i udaliśmy się na uroczyste ogłoszenie wyników. Nasza drużyna zdobyła VII miejsce. Dumni i ze zdobytymi nagrodami, wróciliśmy pociągiem do Mrozów.

Gratuluję i życzę dalszych sukcesów!

opiekun Katarzyna Kwiatek

• I miejsce w ogólnopolskim konkursie filmowym

• IGNITE to fantastyczny amerykański projekt realizowany przy współpracy z Fundacją Rodziny Maciejko. Uczestniczki w ramach projektu spotykały się on-line i stacjonarnie z ekspertkami z różnych dziedzin STEAM dzięki temu odkryły cały wachlarz zawodów ścisłych i technicznych. Bardzo dużo mówi się w tej chwili o promowaniu STEAM (Science, Technology, Engineering, Arts, Mathematics), wśród młodych dziewczyn. W naszej szkole grupa dziewczyn bawi się i poznaje tajniki STEAM, współpracując z ekspertkami z różnych zakątków Europy i Ameryki od 3 lat. Możemy powiedzieć, że jesteśmy prekursorami w Polsce. Uczestniczki projektu IGNITE miały możliwość wzięcia udziału w Konkursie Filmowym. Celem było przygotowanie filmu, dotyczącego projektu w taki sposób, by zachęcić inne uczennice do udziału w spotkaniach z ekspertkami z dziedzin ścisłych i technicznych. Ósmoklasistki kończą swoją pracę uwieńczoną takim sukcesem. Filmik Ali, Blanki i Oliwi promujący projekt zajął I miejsce w Polsce. To nie jest takie proste pokazać w kilkadziesiąt sekund esencję z trzech lat.  Jestem z Was dumna dziewczyny. Gratulacje

Krystyna Raczyńska vel Wasiluk

• Sandomierz dla każdego

• W dniach: 09 – 10.06.2022r. klasy 6a, 6b oraz 4c wybrały się na wycieczkę do Sandomierza. Miasto powitało nas piękną pogodą oraz przepięknymi zabytkami. Pierwszego dnia zwiedziliśmy Zamek Krzyżtopór w miejscowości Ujazd, Sandomierski Rynek Starego Miasta, Bramę Opatowską, Muzeum Świat Ojca Mateusza, Zbrojownię oraz Podziemną Trasę Turystyczną. Po wyczerpującym dniu udaliśmy się do pensjonatu Willa Wiślana. Wieczorem starczyło nam jeszcze  sił na dyskotekę. Rankiem czekały na nas  Góry Pieprzowe z malowniczymi widokami, sadami czereśniowymi na trasie oraz przepięknym zapachem kwitnących róż. Po wyczerpującej wspinaczce odpoczynkiem dla zmęczonych nóg był rejs statkiem po Wiśle. Niezapomnianych wrażeń dostarczył nam również spacer Wąwozem Świętojakubskim o lessowych zboczach. Sandomierz pożegnaliśmy przejściem  przez ucho igielne: Furtę Dominikańską.

Wycieczka była bardzo udana. Zadowoleni wróciliśmy do Kałuszyna. Wszystkim klasom polecamy kierunek sandomierski jako atrakcyjny wybór na organizację dwudniowych wycieczek klasowych.

Pani Joanna Bielińska

•  Nikola Guzek z klasy VI b
              •  Adrianna Kuć z klasy VII a
              •  Oliwia Smolińska z klasy VIII b

Wszystkim laureatom serdecznie gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów!

• TO SIĘ NIE DZIEJE NAPRAWDĘ! - KOLEJNA NIEZWYKŁA EDYCJA PROJEKTU "100 na 100"

• Za nami cztery edycje pewnego projektu. Łącznie przez cztery lata rywalizację ukończyło 497 osób, ale do projektu przystępowały co roku setki uczestników chcących razem bawić się i rozwijać fizycznie, a także wspierać ważną inicjatywę czy rocznicę. Przez cztery lata pokonaliśmy dystans 67 435 kilometrów. Ktoś spyta: "Ale o co chodzi?". Zapraszam do lektury.

7 czerwca 2022r. w parku miejskim w Kałuszynie odbyło się podsumowanie IV edycji projektu edukacyjnego Szkoły Podstawowej w Kałuszynie "100 na 100". Tegoroczna edycja nosiła nazwę: "100km dla naszej planety". Projekt "100 na 100" polega na pokonaniu dystansu 100 kilometrów chodząc, biegając, jeżdżąc na rowerze czy na rolkach w ciągu miesiąca. Do zliczania kilometrów wykorzystujemy aplikację "MapMyRun".

Chociaż rywalizacja zakończyła się 31 X 2021r., na uroczyste podsumowanie projektu czekaliśmy do czerwca. Chcieliśmy spotkać się w parku, w zielonych koszulkach, w prawie wakacyjnych nastrojach i letnich temperaturach. W zielone t-shirty, specjalnie zaprojektowane na finał projektu, ubrani byli wszyscy laureaci zdrowej, sportowej rywalizacji. 200 osób ubranych w jednakowe koszulki przyciągało wzrok i wywoływało uśmiech na twarzach.

W podsumowaniu projektu brali udział wszyscy uczniowie i nauczyciele Szkoły Podstawowej w Kałuszynie, rodzice i przyjaciele szkoły, do których zaliczamy także zaproszonych gości. Na zaproszenie odpowiedziała Pani Wiceburmistrz Henryka Sęktas, Przewodnicząca GKRPA Pani Teresa Deretkiewicz, Dyrektor Biblioteki Publicznej Pani Anna Andrzejkiewicz, radny powiatu mińskiego Pan Dariusz Przybyłko i przedstawicielki Banku Spółdzielczego w Kałuszynie - Panie Katarzyna Pazdyka i Katarzyna Nasiłowska.

Po powitaniu gości i wprowadzeniu Pana Marka Pachnika - dyrektora szkoły, głos zabrała pani Joanna Bielińska - jedna z pomysłodawczyń i organizatorek projektu. Wprowadziła w tematykę tegorocznej edycji - "100km dla naszej planety" - bardzo ważnego zagadnienia ekologiczno-cywilizacyjnego. Podkreśliła, że realizując projekt, nasza szkoła dołączyła do wyjątkowych inicjatyw ekologicznych, chroniąc klimat i dbając o planetę Ziemię.

Pani Bielińska wyraziła uznanie wszystkim uczestnikom za zaangażowanie, wytrwałość  i uczciwą rywalizację.  Słowa podziękowania popłynęły także do Dyrektora szkoły pana Marka Pachnika, władz samorządowych na czele z Burmistrzem panem Arkadiuszem Czyżewskim oraz do sponsorów: Banku Spółdzielczego w Kałuszynie i Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.

Następnie pani Izabela Borucińska (druga z inicjatorek i organizatorek projektu) przedstawiła statystykę tegorocznej edycji. Z ciekawostek warto wspomnieć:

Tegoroczna czwarta edycja projektu "100km dla naszej planety" była niezwykła z kilku powodów.

• Po pierwsze - nastąpiła zmiana aplikacji zliczającej pokonywane kilometry. "Endomondo" zastąpił "MapMyRun".
              • Po drugie - dotychczasowe edycje związane były z setnymi rocznicami, a tegoroczna dotyczyła bardzo ważnego zagadnienia ekologiczno-cywilizacyjnego.
              • Po trzecie - liczba uczestników projektu przerosła nasze najśmielsze oczekiwania.
              • Po czwarte - w ramach projektu zasadziliśmy 30 grabów i posprzątaliśmy ulice naszego miasta.
              • Łącznie podczas 4. edycji programu - "100km dla naszej planety" rywalizację ukończyło 153 uczniów,  27 nauczycieli i pracowników szkoły oraz 24 rodziców, absolwentów i przyjaciół szkoły - w sumie 204 osoby.
                Do projektu przystąpiło 312 chętnych, ale nie wszystkim starczyło czasu, chęci, zdrowia, sił i ochoty.
              • Przez 31 dni października łącznie pokonaliśmy dystans 30028,10 kilometrów.
              • Najwięcej kilometrów podczas rywalizacji pokonał Kacper Trojanowski z klasy 7a -  466,2 km, a tuż za nim prawie depcząc Kacprowi po piętach na drugim miejscu znalazł się Filip Jackiewicz  z kl. 5a - 454km. Obserwując mapy ich podróży mogę podsumować, że chłopaki nie odpuszczali - prawie każdego dnia robili po 10-15km.
              • Spośród pracowników szkoły najefektywniejsza była pani Teresa Nowicka, która pokonała dystans 291, 17 km, zaś wśród nauczycieli najwięcej kilometrów zdobyła pani dyrektor Agnieszka Wierzbicka - 238,5km.
              • Projekt "100km dla naszej planety" rozpoczął się w piątek 1 X, a w sobotę 2 X  dwóch uczniów już przekroczyło magiczną setkę - o godz. 15 Szymon Goźliński z kl. 7d, a o godz. 18 - Kacper Trojanowski z kl. 7a.
              • Najmłodszym uczestnikiem, który z sukcesem ukończył rywalizację jest Filip Górski z kl. 0a.
              • Na 28 klas w naszej szkole, 26 klas podjęło wyzwanie MapMyRun i bawiło się z nami. Najaktywniejsza była klasa 8a - aż 17 uczniów otrzyma medale, a także ich wychowawczyni. Na drugim miejscu jest klasa IVa - 12 uczniów plus wychowawczyni. Zaś na 3 miejscu znalazły się ex aequo trzy klasy: 4b, 5b i 8b - po 10 uczniów i dodatkowo wychowawczyni 4b.
              • Jeśli chodzi o zaangażowanie w projekt patrząc na płeć, znów wygrały dziewczyny: 118 do 86. Nie chcę martwić i denerwować chłopaków, ale ta prawidłowość wystąpiła już po raz czwarty, czyli od początku realizacji naszego projektu edukacyjnego. Może coś z tym zrobicie za rok?
              • Przedstawiciele 2 rodzin wystąpili w czteroosobowym składzie:
                rodzina Abramowskich: pani Monika, Rozalka, Bartek i Mateusz;
                rodzina Milewskich - pani Edyta, pan Adam, Lena i Dawid;

a rodzina Goźlińskich wystawiła pięcioosobowy skład, który z sukcesem ukończył rywalizację: Helenka, Szymon, Zosia, Ola i pani Izabela. Gratulujemy!

Tegoroczna edycja projektu była inna również z powodu zaplanowanych dodatkowych aktywności. Co robiliśmy oprócz pokonywania kolejnych kilometrów? Wspomniałam o tym wcześniej, ale powtórzę:

• Akcja #sprzątaMY
                1 października 2021r. zainaugurowaliśmy nasz projekt biorąc udział w akcji #sprzątaMY. Wszystkie klasy od zerówek do klas ósmych, zaopatrzone w worki i rękawiczki sprzątały ulice naszego miasta.
              • Akcja sadzenia drzew otrzymanych z Nadleśnictwa Siedlce na terenie przyszkolnym. W dniach 3-7 października każda klasa (od zerówki do klasy ósmej) pod opieką swojego wychowawcy wykopała  w wyznaczonym miejscu dołek i posadziła jedno drzewo.
              • Konkurs fotograficzny „Zauroczyło mnie…”  na najciekawsze zdjęcie z trasy pokonywanych kilometrów.

I jeszcze jedno zestawienie.

Jak projekt "100 na 100" rozwijał się w naszej szkole?

• W I edycji w 2018r. "100km na 100-lecie Niepodległości"  rywalizację wygrało 71 osób: 66 uczniów i 5 nauczycieli.
              • W II edycji w 2019r. "100km na 100-lecie powstania PKOL-u"  wśród zwycięzców były 82 osoby: 72 uczniów i 10 nauczycieli.
              • W III edycji w 2020r. "100km na 100-lecie Bitwy Warszawskiej" mieliśmy140 zwycięzców: 123 uczniów i 17 nauczycieli oraz 13 przedstawicieli rodziców, rodzeństwa lub przyjaciół szkoły.
              • W tegorocznej IV edycji "100 km dla naszej planety" rywalizację ukończyło 153 uczniów,  27 nauczycieli i pracowników szkoły oraz 24 rodziców, absolwentów i przyjaciół szkoły - w sumie 204 osoby.

Po podsumowaniu zostały odczytane nazwiska wszystkich zwycięzców projektu - łącznie 204 osoby. Na scenę rzędami wchodzili kolejni laureaci i  odbywało się wręczanie pamiątkowych medali. Ze sceny dobiegała rytmiczna i pobudzająca muzyka, a pan Paweł Chabiera fotografował wszystkich nagrodzonych.

Po medalach przyszła pora na nagrodzenie zwycięzców konkursu fotograficznego "Zauroczyło mnie...". Każdy otrzymał pamiątkowy dyplom i upominek - voucher do kina "Helios".

Na koniec czekała  jeszcze jedna niespodzianka - losowanie 19 szczęśliwców, którzy otrzymali nagrody ufundowane przez prezesa Banku Spółdzielczego w Kałuszynie pana Marcina Duckiego. Przedstawicielki Banku najpierw losowały osobę, a potem nagrodę. Emocje były ogromne ponieważ każdy zdobywca 100km chciał być wylosowanym i stać się posiadaczem super-prezentów. A były to: deskorolki, łyżworolki, rakiety tenisowe z zestawem piłeczek i vouchery do kina Helios.

Potem głos zabrała pani wiceburmistrz Henryka Sęktas, a uroczystość zakończył pan dyrektor Marek Pachnik.

Spotkanie w parku trwało godzinę. Godzinę poświęconą aktywności, która zaangażowała wielu uczniów, nauczycieli, rodziców i przyjaciół szkoły. Godzinę wspólnej zabawy w świetnej atmosferze. Godzinę integracji społeczności szkolnej i lokalnej. Takie godziny płyną bardzo szybko, ale pamięta się je długo.  A za rok... kolejna edycja!

Izabela Borucińska

• Konkurs "Historia PRL"

• 8 czerwca w naszej szkole odbył się konkurs historyczny „Historia PRL”. Uczestniczyło w nim 17 uczniów z klas 7-8. Uczniowie rozwiązywali quiz w aplikacji Kahoot składający się z 25 pytań. Średnia uzyskana przez uczniów wyniosła 76 %. Na 5 pytań odpowiedziało 100% uczniów.

Zwycięzcy konkursu to: Paweł Abramowski- I miejsce, Zofia Kurowska -2 miejsce i Dawid Śledziewski – 3 miejsce.

Gratulujemy wszystkim uczniom biorącym  udział nie tylko w ostatnim konkursie ale i w trzech wcześniejszych. Nagrody zostaną wręczone w czwartek przed zakończeniem roku szkolnego.

Konkurs organizowali: Maria Bartosiak –nauczycielka historii i wiedzy o społeczeństwie, Ireneusz Wierzbicki nauczyciel fizyki, informatyki./MB/

• Wycieczka do Warszawy klas: Ic, IIa, IIb, IIc

• 9 czerwca 2022r. uczniowie klas II i klasy Ic wybrali się na wspólną wycieczkę integracyjną do Warszawy. Tematem przewodnim wycieczki była edukacja przyrodnicza. Pierwszym punktem była wizyta w Cinema City w Arkadii, gdzie uczniowie obejrzeli film 4d „Ekstremalna pogoda”, czyli starcie potężnych sił natury. Uczestnicy mogli podziwiać na ekranie i poczuć na własnym ciele zaskakujące zjawiska przyrody takie jak: tornada, pożary, czy topnienie lodowców. Następnie wszyscy wzięli udział w Quizie, w którym troje najlepiej odpowiadających uczniów zostało nagrodzonych upominkami.

Kolejnym punktem naszej wyprawy był wspólny spacer po ZOO. Uczniowie mogli poznać wiele zwierząt żyjących w różnych częściach świata. Wskazywali jaki kontynent zamieszkują oraz wyczytywali ciekawostki dotyczące życia zwierząt. To był wspaniały dzień, pełen wrażeń.

Magdalena Gójska-Gogol

• Dzień Mamy i Taty w zerówkach

• Dnia 3 czerwca w Domu Kultury w Kałuszynie odbyło się spotkanie dla rodziców uczniów klas 0. Tego dnia nasi najmłodsi uczniowie przygotowali dla swoich kochanych rodziców przedstawienie, które przyniosło wiele wzruszeń i uśmiechów. Dzieci śpiewały piosenki dla mam i tatusiów, recytowały wierszyki i tańczyły. Wszyscy włożyli całe serducho w przygotowania. Sala była pełna gości. Swoją obecnością zaszczycili nas Pan Dyrektor Marek Pachnik oraz Dyrektor Domu Kultury Marian Pełka. Dziękujemy serdecznie wszystkim gościom. Liczymy na więcej takich wspaniałych i wzruszających spotkań.

wychowawcy klas 0

• PODSUMOWANIE PROJEKTU "100KM DLA NASZEJ PLANETY"

• 7 czerwca 2022r. (we wtorek) o godz. 9.30 w parku miejskim odbędzie się podsumowanie projektu "100 na 100" - "100km dla naszej planety". W podsumowaniu biorą udział wszyscy uczniowie i nauczyciele. Zapraszamy także rodziców i przyjaciół szkoły, którzy pokonali dystans 100 kilometrów i wygrali.